showreel

Film is my passion. At university I discovered my love for the moving image. In several cinematic projects during my studies with my favourite partner in crime Caroline Kleeberger > I learned a lot about the medium and by working in front of and behind the camera as well as in postproduction my understanding of film has expanded.

For two months I accompanied a small film production in Karlsruhe and even after finishing my studies my enthusiasm for film work has remained true to me.

In the following showreel you will find some excerpts of my cinematic work together with a presentation of some student works. The showreel was created in 2014 as part of an application work.

Film ist meine Leidenschaft. Im Studium habe ich die Liebe zum Bewegtbild entdeckt. In mehreren filmischen Projekten während des Studiums mit meiner Lieblingskomplizin Caroline Kleeberger > habe ich viel über das Medium gelernt und durch das Arbeiten vor und hinter der Kamera sowie in der Nachbearbeitung hat sich mein Verständnis für Film erweitert.

Zwei Monate lang habe ich eine kleine Filmproduktion in Karlsruhe begleitet und auch nach dem Studium ist mir meine Begeisterung für filmisches Arbeiten treu geblieben.

Im folgenden Showreel sind einige Ausschnitte meiner filmischen Arbeiten zusammengefasst mit einer Präsentation einiger Studienprojekte. Das Showreel ist 2014 als Teil einer Bewerbungsarbeit entstanden. 

 

<back